De ERP en CRM-toepassingen bij Grafé Lecocq zijn een voorbeeld van hoe nieuwe versies van en updates bij Data-M voor de interne organisatie en voor klanten geen disruptie dienen te betekenen.
Stellen dat e-commerce voor een KMO een uitdaging vormt, is een open deur intrappen. Internationale spelers streven met hun ‘winner takes it all’-mentaliteit naar steeds grotere marktdominantie. Grafé bewijst dat de strijd tegen de multinationale bedrijven in een lokale markt nog lang niet verloren is. Hun website heeft qua e-commerce ondertussen een hele weg afgelegd. We zitten vandaag aan de derde generatie website. Na het pionierswerk in het begin van de eeuw kwam er een tweede, nauwer met de backoffice geïntegreerde versie, en sinds 2022 speelt de site helemaal in op de actuele verwachtingen .
Data-M stuurt de site van de webbouwer via webservices aan met alle nodige gegevens. Er wordt nauw op gelet dat de business-logica zoals berekeningen van prijzen en kortingen zich altijd maar op één plaats mag bevinden. Die wordt volledig aangestuurd van uit de backoffice.